tirsdag 15. mai 2012

Eplevest til lillebror


Tynne vester er supre plagg til små kropper. Og det at man slipper å strikke to stykk langdryge ermer gjør det hele enda bedre.


Lillebror har fått seg en ny vest i det nydelige silkeull-garnet til Nøstebarn. Oppskrifta på vesten, Baby i rib, vender jeg stadig tilbake til. Tror jeg har strikket omtrent 10 stykker til nå. Vesten er strikket i størrelse 6-9 måneder med ekstra lengde og passer finfint til den lubne pjokken på 20 måneder.

En epleknapp i tre passer fint til den epleelskende sønnen
Strikkefakta
Mønster: Baby i rib fra Designclub.dk (Ravelry-link)
Garn: Silke-ull fra Nøstebarn i bunnfarge Mokkabrun og striper i Dueblå og Vårgrønn
Størrelse: 6-9 måneder
Pinne: 3 mm
Endringer: La til 7-8 cm på lengden.

6 kommentarer:

  1. Vester er så praktisk! Og den epleknappen var kjempefin Ü
    Nå har jeg linket til deg fra bloggen min, og endelig er bloggrollen min tilbake på forsiden! Hurra Ü (små gleder!)
    Sees på mandag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra du har fått ordna det:-) God helg!

      Slett
  2. Kor fin den vesten ble! Trur æ å må strikke en slik en til Gustav! Du er så flink.

    SvarSlett
  3. Veldig praktisk med tynne vester! Men siden jeg strikket litt løst og du litt stramt burde du kanskje gå opp en pinnestørrelse? God helg til dåkker:-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin vest! Hcor gammer er gutten din?
    Har lyst å strikke den til frøkna her, men trodde den var liten i størrelsen :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Han blir to år i august og han passer den kjempefint! La bare til litt ekstra på lengden. Tror kanskje jeg strikker litt løst da.

      Slett