søndag 23. september 2012

Nytt på pinnene

Det er stille på bloggen for tiden. Jeg skylder på den klassiske tidsklemma - mann og barn, jobb, hus og hjem tar det meste av tiden. Lite tid til strikking og blogging med andre ord.


Jeg har akkurat lagt opp til en ny Nøstebarndress til lillebror. I grått og gult, en veldig fin fargekombinasjon.



Må si at det å strikke to stykk bein og to stykk ermer er mye morsommere og raskere etter at jeg konverterte fra strømpepinner til Magic loop! Lenge har jeg hørt om denne magiske løkka men det var ikke før min venninne og inspirator Alice skrøt av hvor lett og greit det var - da måtte jeg prøve det ut.

Har du ikke prøvd det så anbefales det herved! Du kan for eksempel se på denne videoen her.


22 kommentarer:

  1. Fantastisk fin fargekombo på denne, blir lekker:)

    SvarSlett
  2. Veldig lekkert, særlig med de to gråfargene! JEg prøvde komboen i en genser til meg selv, men det ble litt for stort. Men en dress er jo konge!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:-) Ja enig i at det er supert til en barnedress!

      Slett
  3. Å den blir skikkelig stilig i spreke farger :-)

    SvarSlett
  4. Lekkert!
    Striper er veldig ålreit for inspirasjonen, syns jeg. Bare eeen til!

    SvarSlett
  5. Så nydelig fargekombinasjon! Er det Nøstebarngarn? Må prøve meg på magic loop. Ermestrikking er det kjedeligste jeg vet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp det er Nøstebarn sin totråds merino i koksgrå, grå og okergul:-)

      Slett
  6. Herrlige farger! Veldig min smak:)Spesielt det gule!
    Blir spennende å se det ferdige resultatet.

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Gøy med flotte fargekombinasjoner som inspirerer!!

    Nå blir det mørkere ute, koseligere inne og mer pinning hos meg iallefall... Det med om det går fort eller sakte har vel litt med egen forventning?? Jeg sa akkurat her at det tok sååååå lang tid med prosjektet; hele 5 dager.. min mann bare lo?!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, finnes ikke noe koseligere enn å sitte inne og strikke om høsten:-)

      Slett
  8. Spennende og fine farger du bruker!
    Kos deg med stripestrikken! :O)
    og takk for koselig hilsen hos meg!
    Nina

    SvarSlett
  9. Fantastisk fine farger :) Så mye herlig garn du har!!

    I <3 magic loop ! Tror ikke jeg hadde klart meg uten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, ikke jeg heller! Takk for at du overbeviste meg;-)

      Slett
  10. Gult er kult! Som jeg skrev til deg på insta (linnmb er meg, hehe), så var dette en fantastisk kul kombinasjon, kommer til å bli SÅ stilig! Jeg er vanligvis ikke noen stor tilhenger av gult, men synes den gjør seg sammen med både grått og mørk lilla. Så nå har jeg også kjøpt et hespe med gult, og så får vi se om det blir stripemoro hos meg også!

    SvarSlett
  11. Denne gleder jeg meg til å se ferdig! Fantastiske farger! :)

    SvarSlett
  12. Slutter meg til de over her; VELDIG fine farger!!! :-)

    SvarSlett
  13. Takk for fine kommentarer og ser jo at mange liker denne fargekombinasjonen:-) Morsomt!

    SvarSlett